Notice: getimagesize(): Read of 8192 bytes failed with errno=21 Is a directory in /home/www/feke.wi24.hu/www/magro.feke.wi24.hu/protected/class/controller/AgronewsController.php on line 221

Notice: getimagesize(): Error reading from /home/www/feke.wi24.hu/www/magro.feke.wi24.hu/public/cms/news/58/news_21658/! in /home/www/feke.wi24.hu/www/magro.feke.wi24.hu/protected/class/controller/AgronewsController.php on line 221

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/www/feke.wi24.hu/www/magro.feke.wi24.hu/protected/class/controller/AgronewsController.php on line 222
A tej az tej, a növényi meg növényi! - MAGRO (title)!

A tej és a tejtermékek piaca az új termékek számát tekintve a leginnovatívabb ágazatok egyike a világon, és folyamatosan növekszik. Elég arra gondolni, hogy 10 évvel ezelőtthöz képest már szinte minden termékkategóriában vannak kiváló minőségű laktózmentes termékek.

Az EU május 25-i döntésével elutasította a 171-es módosító javaslatot. A javaslat a mostaninál szigorúbban tiltotta volna a tej- és tejtermék-fogyasztókat megtévesztő elnevezéseket: megtiltotta volna a tejtermékek pozitív hatásaira és tulajdonságaira való etikátlan utalást a növényi termékeken.

Az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatás továbbra sem lehet megtévesztő. Pontosnak, egyértelműnek és a fogyasztók számára könnyen érthetőnek kell lennie (Fotó: Pixabay)

A magyarmezogazdasag.hu kérdéseire válaszolva Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója értékelte a magyar tejtermelők előtt álló kihívásokat.

A tartós tejben tartósítószer(???) van…

Harcz Zoltán számára az volt a legmegdöbbentőbb, hogy reprezentatív országos kutatásuk szerint a megkérdezettek 56 százaléka szerint a tartós tejben tartósítószer van…

Az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatás továbbra sem lehet megtévesztő. Pontosnak, egyértelműnek és a fogyasztók számára könnyen érthetőnek kell lennie.

Továbbra is kizárólag tejből származó termékek lehetnek „tejtermékek”. Növényi termékek nem hozhatók kereskedelmi forgalomba olyan megjelöléssel, mint „tej”, „tejszín”, „vaj”, „sajt” vagy „joghurt”.

„A tej? Az tej.” elnevezésű integrált, proaktív kommunikációs kampányuk célja, hogy a médiában az erre fogékony fogyasztók kiegyensúlyozott tájékoztatást kapjanak. Fontos cél a szemléletformálás, valamint a hiteles tájékoztatás a tej és a tejtermékek egészséges táplálkozásban betöltött szerepéről.

Nélkülözhetetlen a szervezet számára

A tej a szervezet számára nélkülözhetetlen tápanyagokat tartalmaz: fehérjéket, szénhidrátokat, zsírokat, vitaminokat és ásványi anyagokat. A tejtermékek rendszeres fogyasztása támogatja az immunrendszert, és szerepet játszhat a szív- és érrendszeri, a vastagbél daganatos betegségei, a magasvérnyomás-betegség, az elhízás, a csontritkulás és a fogszuvasodás megelőzésében.

Márciusban zárult le egy országos reprezentatív piackutatás a tejfogyasztással kapcsolatban, amelynek fő célja az volt, hogy megértsék a tejtermék-fogyasztási szokásokban bekövetkező változásokat. Illetve azt, hogy mi az oka a jelenleg még kis piaci részesedéssel bíró növényi alapanyagból készült italok/termékek gyorsuló térnyerésének.

Ezer fős reprezentatív kutatás

A nagymintás online megkérdezés egy ezer fős, a 18 év feletti magyar lakosságot nem, kor, régió és településtípus szerint reprezentáló csoportban történt.

A kutatás eredményei szerint annak ellenére, hogy az elmúlt években táplálkozásban betöltött szerepével kapcsolatban számos érv és ellenérv látott napvilágot, a termékcsoport, a tej és tejtermékek egészséges táplálkozásban elfoglalt helye vitathatatlan.

„Primer” fogyasztók a nők

A növényi alapú termékek tipikus „primer” fogyasztói a nők. Az ő fogyasztásuk/vásárlásuk hat ki a család többi tagjának étkezési szokásaira.

A fogyasztás motivációi között szerepel az egészséges életmódra, egészséges táplálkozásra való törekvés, a kényszerű okokból történő fogyasztás (valamilyen tejtermék-intolerancia vagy egyéb egészségügyi érintettség), a változatosabb étkezés iránti igény, valamint a fenntartható fejlődéshez történő hozzájárulás érzete is.

Az egészségügyi problémákra maga a magyar tejágazat is igen aktívan keresi a válaszokat, komoly kutatási-fejlesztési tevékenységen keresztül. Harcz Zoltán szerint minden ételallergia és egészség miatti kutatásnak helye van a világban.

Minden termékkategóriában van kiváló minőségű laktózmentes változat, legyen szó tejről, tejfölről, vajról, desszertről vagy sajtról (Fotó: Pixabay)

Nem kell kompromisszumot kötniük

A tej és a tejtermékek piaca az új termékek számát tekintve világviszonylatban egyike a leginnovatívabb ágazatoknak, és folyamatosan növekszik! Minden termékkategóriában van kiváló minőségű laktózmentes változat, legyen szó tejről, tejfölről, vajról, desszertről vagy sajtról. Ezeket a laktózérzékenységgel küzdők is bátran fogyaszthatják. Anélkül, hogy a „normál” tejtermékekhez képest kompromisszumot kellene kötniük a termékek ízében, állagában, felhasználhatóságában.

Ha csak a nyers tej árát nézzük, akkor a magyar nyers és fölözött tej versenyképes, hiszen az egyik legolcsóbb egész Európában. Mára a korábbi mennyiségnek csupán a harmada-negyede talál vevőre külföldön, de még mindig keresett a magyar nyers tej.

Harcz Zoltán szerint büszkék arra, hogy a friss, az ESL és UHT tejek 95 százaléka magyar a boltokban.

A vajaknál és a sajtoknál a bolti kínálat nagyságrendileg fele import, de ennek az az egyik oka, hogy még hiányos a hazai feldolgozókapacitás.

Megosztás

További híreink

Ez itt a galéria tesztje, az utolsó

2025.05.08.

Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.

Itt vannak a fiatal mezőgazdasági termelők elindulási és beruházási-, valamint a mezőgazdasági kisüzemek beruházási támogatásának részletei

2024.12.20.

Megjelent a Fiatal mezőgazdasági termelők elindulásának és beruházásainak támogatása című pályázat tervezete. Mivel a kiírás nem végleges, így a feltételek változhatnak, de azért érdemes készülni, mert a főbb szempontok nem fognak változni. Íme, a részletek.

test

2024.08.26.

lead

OneSignal teszt

2024.08.26.

OneSignal teszt OneSignal teszt

teszt2

2024.08.26.

teszt

2024.08.26.

Legújabb hirdetések

Partnerhírek
Partner

Legyen gyönyörű kertje: mutatjuk a legfontosabb nyár végi kerti munkák listáját

2024.06.14.

A nyár végi kerti munkák legfontosabbika a gyümölcsök, zöldségek betakarítása. Sok fogyasztásra kerül, a többit lefagyasztással vagy befőzéssel eltehetjük élre.

Partner

A vízhiány és az állattenyésztés összefüggéseiről adott ki közleményt a NAK

2024.05.22.

A NAK közleménye szerint téves állítás terjed az európai közbeszédben az állattenyésztéssel kapcsolatban. Míg az állattenyésztés-ellenes narratíva képviselői rendre azt hangoztatják, hogy az ágazat veszélyezteti a lakossági ivóvízkészleteket, a tények mást mutatnak. Az objektív mutatókon alapuló kutatások szerint az állattenyésztés vízigényének nagy részét a zöld víz, azaz a csapadék biztosítja. 

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Hirdetésfeladás