Hollandia egyik legnagyobb mezőgazdasági vállalkozása, a Koninklijke Maatschap de Wilhelminapolder (KMWP) megkezdte egy 200 lóerős, elektromos hajtásúra átalakított Fendt 700 Vario erőgép gyakorlati tesztjét. A burgonya idei őszi betakarítása során munkába állított, nagy teljesítményű elektromos traktor használatának első tapasztalatai nagyon ígéretesek. Igazi áttörést az hozhatna, ha sikerülne megvalósítani jóval nagyobb, akár 200-350 lóerő teljesítményt, egész napos műszakokat és akár szántóföldi töltést is, reális időigénnyel és nem dízelgenerátorról.

A Gépmax írt részletesen a témáról, ezt az anyagot szemléztük. Eszerint szabványos töltőállomások és csere főakkus töltési megoldások biztosítják a folyamatos működést. Sokan érvelnek azzal, hogy a korlátozott hatótávolság illetve üzemóra mennyiség miatt ez a mezőgazdaságban megvalósíthatatlan, de a cég szeretne úttörő szerepet vállalni ebben a kihívásban és együttműködni a gyártókkal - közölték. 

A holland Koninklijke Maatschap de Wilhelminapolder (KMWP) elkezdte egy 200 lóerős, elektromos hajtásúra átalakított Fendt 700 Vario traktor gyakorlati tesztjét - Fotó: FB

A holland Fendt-importőr, az Agromec már 10 hasonló traktort szállított le, amelyek mindegyike tereprendezésben és útépítésben vesz részt és ezek mintegy 7000 üzemórát dolgoztak. A mezőgazdaságban azonban ezek az elektromos traktorok még nem érvényesültek eddig, ezért a KMWP kísérlete az iparágban elsőként jelent meg egy 205 lóerős elektromos traktorral.

A Fendt 720 Vario traktor átépítése

Az elektromos traktor átépítésében és kifejlesztésében a holland Fendt-importőr Agromec és az Electric Construction Equipment (ECE) együttműködésében született. Kiindulásként egy normál, dízel üzemű, Fendt 720 Vario-t használtak fel, amelyből a dízelmotort és egyéb tartozékait – üzemanyag- és AdBlue tartály, SCR – eltávolították, miközben a Vario sebességváltót megtartották.

Burgonyát borít az elektromos hajtású Fendt 700 Vario - Fotó: FB

A Vario sebességváltó kommunikál a TMS sebességváltó-vezérléssel, és közvetlenül a különböző részegységekkel is. Amennyiben minden funkciót külön-külön villanymotorokkal kívántak volna kiváltani – a mellékhajtástól kezdve, a hidraulika-szivattyún át a további működtetésekig – akkor egy komplett, új traktort kellett volna építeni, beleértve a vázszerkezetet is. Kivételt csak a féklevegő-kompresszor képez, önálló villanymotoros meghajtással. Ezért a Vario a dízelmotor kivételével változatlanul megmaradt - írták.

Elektromos motor 420 lóerő névleges teljesítménnyel

A sebességváltót ebben az esetben villanymotor, egy állandó mágneses, kefe nélküli Danfoss szinkronmotor hajtja. Bár a motor névlegesen több mint 420 lóerő teljesítmény leadására képes, de úgy van hangolva, hogy a traktorban eredetileg használt Deutz dízelmotor paramétereit közelítse. Maximális forgatónyomatéka 911 Nm, percenkénti 1500-as fordulaton.

Közelről az elektromos hajtású traktor motorházteteje - Fotó: FB

Az akkumulátorok hűtése

A motorháztető alatt, a villanymotor tetején egy 70 kWh kapacitású akkumulátorcsomag található, amelyet a rövidebb idejű használatra, például kisebb közúti távolságok megtételéhez, és az első függesztő szerkezetre szerelt, 140 kilowattórása fő üzemi akkucsomag cseréjének áthidalására terveztek. Ez a cserélhető akkucsomag megegyezik az ECE által az elektromos építőipari gépeknél használt akkumulátorral - közölték.

A burgonya idei őszi betakarítása során munkába állított, nagy teljesítményű elektromos traktor használatának első tapasztalatai nagyon ígéretesek - Fotó: FB

Az elektromos alkatrészek hűtése kulcsfontosságú, mert a hőmérséklet nem haladhatja meg a 45 Celsius-fokot. Ezen túlmenően 60 Celsius-fokig automatikusan csökken a teljesítmény-leadás. A 24 voltos tápfeszültségű tetőklíma-berendezést a tetőperemben lévő külön kijelzőn keresztül vezérlik - írta a cikk.

Munkában az elektromos hajtású traktor - Fotó: FB

Akkumulátorcsere a szabványos töltőállomáson

A lemerült akkumulátor önálló egységként elhelyezhető egy töltőállomáson, és gyorstöltés esetén egy órán belül teljesen feltölthető, míg a le- és felcsatolás körülbelül 1-2 percig tart. A fő akkumulátor tömege 2000 kilogramm, magassága 1,3 méter, hossza 1,08 méter, szélessége pedig 1,3 méter, beleértve a tetején lévő hűtő- és fűtőegységet is. Ezek biztosítják az akkumulátor optimális működési körülményeit.

Burgonyabetakarítás közben az elektromos hajtású Fendt 700 Vario traktor - Fotó: FB

A végére a hátrányok

A cikk szerint ugyan nagyon praktikus és logikus az első függesztő-szerkezethez csatolt akkuegység, ám emiatt használhatatlanná válik az első- és a hátsó függesztő-szerkezetek kombinált használatához. A másik negatívum a vételár, amely nagyjából 615 000 euró körül van jelenleg, amely tartalmazza az első akkucsomagot is. Ez 380 forintos árfolyamon számolva mintegy 233 millió 700 ezer forint.

Megosztás

További híreink

Ez itt a galéria tesztje, az utolsó

2025.05.08.

Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.Ez a galéria teszt lead-je, megnézzük, tuti lesz.

Itt vannak a fiatal mezőgazdasági termelők elindulási és beruházási-, valamint a mezőgazdasági kisüzemek beruházási támogatásának részletei

2024.12.20.

Megjelent a Fiatal mezőgazdasági termelők elindulásának és beruházásainak támogatása című pályázat tervezete. Mivel a kiírás nem végleges, így a feltételek változhatnak, de azért érdemes készülni, mert a főbb szempontok nem fognak változni. Íme, a részletek.

test

2024.08.26.

lead

OneSignal teszt

2024.08.26.

OneSignal teszt OneSignal teszt

teszt2

2024.08.26.

teszt

2024.08.26.

Legújabb hirdetések

Partnerhírek
Partner

Legyen gyönyörű kertje: mutatjuk a legfontosabb nyár végi kerti munkák listáját

2024.06.14.

A nyár végi kerti munkák legfontosabbika a gyümölcsök, zöldségek betakarítása. Sok fogyasztásra kerül, a többit lefagyasztással vagy befőzéssel eltehetjük élre.

Partner

A vízhiány és az állattenyésztés összefüggéseiről adott ki közleményt a NAK

2024.05.22.

A NAK közleménye szerint téves állítás terjed az európai közbeszédben az állattenyésztéssel kapcsolatban. Míg az állattenyésztés-ellenes narratíva képviselői rendre azt hangoztatják, hogy az ágazat veszélyezteti a lakossági ivóvízkészleteket, a tények mást mutatnak. Az objektív mutatókon alapuló kutatások szerint az állattenyésztés vízigényének nagy részét a zöld víz, azaz a csapadék biztosítja. 

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Hirdetésfeladás